Gezonde voeding

 

Wil je vermageren? Dat kan gewoon met gezonde voeding.

We starten met een kennismakingsgesprek over je eet- en bewegingsgewoontes. Daarna analyseren we je lichaamssamenstelling door je te wegen op een impedantieweegschaal. Dat is een computergestuurde weegschaal die een gedetailleerd beeld geeft van vetmassa, vochtgehalte en vetvrije massa van het lichaam.

Op basis van deze gegevens krijg je persoonlijk voedingsadvies, rekening houdend met je eet- en leefpatroon.
Een gezonde voeding is geen dieet, maar een levenswijze. Een gemiddeld gewichtsverlies van een halve kilo tot een kilo per week is een goede richtlijn.
Tijdens de opvolgconsultaties kunnen we aanpassen en bijsturen. Bedoeling is stap voor stap een gezonde levensstijl creëren, waardoor het gezond gewicht behouden blijft.

Je kan tevens bij mij terecht voor adviezen in verband met:

  • Diabetes mellitus

  • Voeding bij allergie

  • Voeding bij te hoge cholesterol

  • Voeding bij te hoge bloeddruk

  • Glutenvrij dieet

  • Lactosearme voeding

  • Bijkomen in gewicht

  • Maag- en darmproblemen

  • Prikkelbaar darmsyndroom/FODMAP dieet

  • Vegetarische voeding

  • Voeding na bariatrische chirurgie

  • Gezonde leefgewoontes