Wanneer je snel gewicht wil verliezen, kun je kiezen voor het proteïnedieet, met eiwitrijke producten. Ik werk met de producten van Diet Centers Group, met professionele begeleiding en een ruime keuze aan smaken en kant-en-klare producten. Dieetbegeleiding gebeurt na ontvangst van medische goedkeuring. Meer informatie over de producten vind je op www.proteinedieet.be.

 

  • Dieet onder professionele begeleiding

Het basisprincipe van een proteïnedieet is het behoud van spiermassa terwijl je lichaam de vetreserves aanspreekt als energieleverancier. In een normale situatie haalt het lichaam zijn energie uit de koolhydraten in onze voeding. Door de inname van koolhydraten sterk te beperken, verplichten we ons lichaam de energie elders te gaan halen. Aangezien de spiermassa beschermd wordt door de proteïnes, moet het de energie gaan halen bij de vetophopingen.
Resultaten:

  • Snel gewichtsverlies: 6-7 kg bij vrouwen en 8-10 kg bij mannen na 1 maand

  • Directe aanpak van de vetreserves, met behoud van spiermassa

  • Vermindering van abdominaal vet

  • Verbetering van de insulinerespons bij diabetes type 2

  • Vermindering van het cholesterolgehalte in het bloed

  • Verlaging van hoge bloeddruk

 

Stappenplan
Het proteïnedieet start met actieve fasen, gevolgd door educatieve fasen en ten slotte gezonde voeding.

Actieve fasen
De actieve fasen moeten beperkt zijn in tijd! Je volgt een strikt dieet op basis van een aantal proteïnezakjes, aangevuld met een maaltijd die bestaat uit groenten en vlees of vis. Gedurende deze fasen mag je geen zetmeelproducten eten en zijn koolhydraatrijke groenten niet of beperkt toegelaten.

Educatieve fasen
Deze fasen hebben als doel gewichtsverlies en educatie. Geleidelijk aan worden de koolhydraatrijke voedingsmiddelen terug opgenomen in de voeding. Je wordt het gewend om gezond te eten en bent je bewust van het belang van een goed ontbijt en van groenten en fruit.

Stabilisatie
In deze fase gaan we voor het behoud van het bereikte gewichtsverlies. Geen proteïneproducten meer, enkel gezonde voeding.
Uiteraard help ik je verder om je nieuwe voedingsgewoonten te onderhouden en niet uit het oog te verliezen.

 

COMBINATIEDIEET
Als het proteïnedieet te strikt lijkt, maar je wil toch snel gewicht verliezen, kun je kiezen voor het combinatiedieet.
Dan eet je gezond, aangevuld met enkele proteïneporties per dag. We beperken hierbij de inname van koolhydraten.

Je valt sneller af dan bij een klassiek dieet, zonder dat de spiermassa wordt afgebroken. Het gewichtsverlies is gemiddeld  1 kg tot 1,5 kg per week.

Omdat dit dieet minder streng is, is een medische goedkeuring niet verplicht.