Wanneer je snel gewicht wil verliezen, kun je kiezen voor het proteïnedieet, met eiwitrijke producten. Ik werk met de producten van Diet Centers Group, met professionele begeleiding en een ruime keuze aan smaken en kant-en-klare producten. Dieetbegeleiding gebeurt na ontvangst van medische goedkeuring. Meer informatie over de producten vind je op www.proteinedieet.be.

 

  • Dieet onder professionele begeleiding

Het basisprincipe van een proteïnedieet is het behoud van spiermassa terwijl je lichaam de vetreserves aanspreekt als energieleverancier. In een normale situatie haalt het lichaam zijn energie uit de koolhydraten in onze voeding. Door de inname van koolhydraten sterk te beperken, verplichten we ons lichaam de energie elders te gaan halen. Aangezien de spiermassa beschermd wordt door de proteïnes, moet het de energie gaan halen bij de vetophopingen.
Resultaten:

  • Snel gewichtsverlies: 6-7 kg bij vrouwen en 8-10 kg bij mannen na 1 maand

  • Directe aanpak van de vetreserves, met behoud van spiermassa

  • Vermindering van abdominaal vet

  • Verbetering van de insulinerespons bij diabetes type 2

  • Vermindering van het cholesterolgehalte in het bloed

  • Verlaging van hoge bloeddruk

 

Stappenplan
Het proteïnedieet start met actieve fasen, gevolgd door educatieve fasen en ten slotte gezonde voeding.

Actieve fasen
De actieve fasen moeten beperkt zijn in tijd! Je volgt een strikt dieet op basis van een aantal proteïnezakjes, aangevuld met een maaltijd die bestaat uit groenten en vlees of vis. Gedurende deze fasen mag je geen zetmeelproducten eten en zijn koolhydraatrijke groenten niet of beperkt toegelaten.

Educatieve fasen
Deze fasen hebben als doel gewichtsverlies en educatie. Geleidelijk aan worden de koolhydraatrijke voedingsmiddelen terug opgenomen in de voeding. Je wordt het gewend om gezond te eten en bent je bewust van het belang van een goed ontbijt en van groenten en fruit.

Stabilisatie
In deze fase gaan we voor het behoud van het bereikte gewichtsverlies. Geen proteïneproducten meer, enkel gezonde voeding.
Uiteraard help ik je verder om je nieuwe voedingsgewoonten te onderhouden en niet uit het oog te verliezen.

 

COMBINATIEDIEET
Als het proteïnedieet te strikt lijkt, maar je wil toch snel gewicht verliezen, kun je kiezen voor het combinatiedieet.
Dan eet je gezond, aangevuld met enkele proteïneporties per dag. We beperken hierbij de inname van koolhydraten.

Je valt sneller af dan bij een klassiek dieet, zonder dat de spiermassa wordt afgebroken. Het gewichtsverlies is gemiddeld  1 kg tot 1,5 kg per week.

Omdat dit dieet minder streng is, is een medische goedkeuring niet verplicht.

300-135 dumps 400-051 dumps 101 exam adm-201 exam dump 1z0-808 pdf CCA-500 pdf 1v0-621 dump mb2-707 dumps 70-980 vce 70-483 exam 2v0-621 dump nse4 exam 1z0-434 pdf 9l0-012 pdf 101-400 exam 300-085 dump og0-093 exam 1z0-061 dumps 70-488 exam 1z0-062 dumps mb5-705 study guide 74-678 exam 700-260 cisco exam 70-494 dumps lx0-103 pdf m70-101 pdf pmi-001 pdf DEV-401 dumps 1z0-067 dumps 1K0-001 pdf 220-801 exam TB0-123 dumps 700-038 pdf IIA-CIA-PART2 cwna-106 pdf 070-487 dumps hp0-y50 pdf 070-483 dumps mb2-708 dumps C2010-595 1z0-883 dumps 200-125 dumps 352-001 pdf 200-101 vce 200-310 pdf 100-105 dumps 210-260 pdf 642-732 pdf jn0-643 dumps 642-737 dumps 210-060 pdf 70-243 exam c_hanaimp151 pdf 300-101 practice test 300-101 dumps 300-320 exam 300-070 vce 300-075 pdf ex200 exam 300-115 dumps 400-101 pdf sy0-401 pdf 70-480 dumps 200-105 pdf 200-105 dumps